خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/11 - 13:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
موسوی لارگانی تاکیدکرد:

خلاصی از  وابستگی به اقتصاد نفتی با میدان دادن به توسعه گردشگری

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امکانات ابتدایی برای پذیرش توریست خارجی در کشور وجود ندارد،گفت: خلاصی از  وابستگی به اقتصاد نفتی با میدان دادن به توسعه گردشگری تنها در استان اصفهان امکان پذیر است.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت صنعت گردشگری در کشور گفت: زیر ساختهای گردشگری  برای پذیرش توریستهای  داخلی و خارجی  در کشور مهیا نیست و از  همین رو  مسئله مذکور، بزرگترین مانع بهره برداری  از ظرفیت های گردشگری در کشور است.



نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بطور مثال بیش از 500 آثار باستانی در فلاورجان به ثبت ملی رسیده اند اما حتی در کنار این آثار باستانی حتی یک سرویس بهداشتی برای توریست ها در نظر گرفته نشده است بنابراین زمانی که مناطق گردشگری ما حتی فاقد کمترین امکانات ابتدایی رفاهی  هستند، چگونه می توان انتظار داشت، صنعت گردشگری روند توسعه محوری را طی کند.



وی ادامه داد: اگر تنها در کشور با برنامه ریزی اصولی، امکانات گردشگری استان اصفهان را ارتقا دهیم می توان شاهد بود که از اتکا به درآمدهای نفتی خارج شویم.



موسوی لارگانی  افزود: گردشگران خارجی باید  به فرهنگ حجاب در کشورمان احترام بگذارند بنابراین برای توسعه صنعت گردشگری کشورمان الزام آور است که با کشورهای که با فرهنگ ما همخوانی دارد، توسعه گردشکری را برنامه ریزی کنیم.



 خلاصی از  وابستگی به اقتصاد نفتی با میدان دادن به توسعه گردشگری



 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  با بیان اینکه امکانات ابتدایی برای پذیرش توریست در کشور وجود ندارد یادآورشد:  قبل از برنامه ریزی برای جذب توریست در حوزه گردشگری باید فکر اساسی برای توسعه زیر ساخت های گردشگری کرد و این در  حالی  است  که خلاصی از  وابستگی به اقتصاد نفتی با میدان دادن به توسعه گردشگری تنها در استان اصفهان امکان پذیر  است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 281599
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار